בית המשפט הורה להימנע ממעצר קטין – המשטרה התעלמה

    אתר קול חי No Comments on בית המשפט הורה להימנע ממעצר קטין – המשטרה התעלמה

    המשטרה פנתה לבית משפט השלום בירושלים בבקשה לעצור מתיישב קטין בן 13 בשל טענתה כי הוא מסוכן לציבור אך בית המשפט סרב לבקשה. למרות הסירוב עצרה המשטרה את הקטין ואף ביקשה להאריך את מעצרו אך בית המשפט הורה על שחרורו. המשטרה: "הוא הסגיר את עצמו ועלה חשש מהמלטות ושיבוש הליכי חקירה"

    צילום: Roy Alima/Flash90
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוטרי תחנת בנימין עצרו לפני כשבוע מתיישב קטין בן 13 בשל חשד כי הוא מסוכן לציבור. מעצרו של הקטין בוצע לאחר שהמשטרה הגישה בקשה להוצאת צו מעצר כנגד הקטין אך בית המשפט סרב לכך. למרות החלטת בית המשפט החליטה המשטרה לעצור את הקטין והוא הובא לדיון בבית משפט השלום בירושלים תוך שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו ב-4 ימים.

    השופט ציון סהראי דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורו. השופט אף מתח ביקורת קשה על התנהלות המשטרה וכתב: "בית המשפט רואה בחומרה מעצרו של אדם בניגוד להחלטה שיפוטית קל וחומר כאשר מדובר בקטין שטרם מלאו לו 14 שנים".

    בעקבות האירוע פנה עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו המייצג את הקטין במכתב לקצין תלונות הציבור של מחוז ש"י במשטרה בדרישה לחקור את האירוע. במכתבו תקף עו"ד ויזל את התנהלות המשטרה ודרש לחקור את האירוע ע"מ למנוע מקרים דומים: "בתאריך 16.7.23 עצרו שוטרי תחנת בנימין את מרשי, קטין בן 13 והוא הובא לדיון הארכת מעצר. מעצרו של מרשי בוצע בניגוד להחלטה שיפוטית. חרף העובדה כי ביהמ"ש סירב לבקשת המשטרה להוציא צו מעצר כנגדו. מדובר בהתנהלות אסורה חמורה ופוגענית, וקל וחומר כאשר מדובר בילד אשר אך בן 13 שנים. מדובר במעצר שווא פוגעני שנעשה תוך הפרת החלטה שיפוטית. יודגש, כי אין זו הפעם הראשונה בה פועלים שוטרי מחוז ש"י בצורה זו ועוצרים מתיישבים חרף העובדה כי ביהמ"ש סירב להוציא צו מעצר כנגדם. אבקשכם לבדוק את התלונה, להסיק מסקנות ולוודא כי הפרות מעין אלו לא יישנו", כתב עו"ד ויזל.

    עו"ד ויזל מסר: "מקומם שהמשטרה מרשה לעצמה לעצור אזרח לאחר שביהמ"ש קבע כי אין לעשות כן. קל וחומר שהדבר מקומם כאשר מדובר בילד בן 13. מדובר בעליית מדרגה בזלזול בזכויות המתיישבים, אך כנראה שכשמדובר במתיישבים מרשה לעצמה המשטרה לצפצף אפילו על החלטת ביהמ"ש".

    ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר באירוע שהתרחש לפני כשלושה חודשים, במהלכו קטין כבן 13 ביחד עם אחרים חשודים בתקיפה ופציעה בנסיבות חמורות על רקע גזעני.

    "ביום האירוע נעצרו שניים מהחשודים ובהמשך הוגש נגדם כתב אישום. בנוסף, במועדים שונים, פנתה המשטרה לבית המשפט בבקשה למתן צווי מעצר לחשודים הנוספים – בהם הקטין בן ה-13 ואחיו הגדול, שגם הוא קטין.

    "בית המשפט הוציא צו מעצר לאח הגדול ודחה את הבקשה למתן צו לקטין בן ה-13 מנימוקים שונים.

    "מאז, נמלטו השניים מהמשטרה למשך 3 חודשים וזאת בידיעה שהמשטרה מחפשת אחריהם. בתחילת השבוע, השניים הסגירו עצמם למשטרה. על כן, לאחר שהסגיר עצמו למשטרה ולנוכח החשדות נגדו, הוחלט לעוצרו עקב חשש מהמלטות ושיבוש הליכי חקירה.

    "בתאריך 17.7.23, הוגשה לבית המשפט בקשת להארכת מעצרם של השניים. מעצרם הוארך על ידי בית המשפט עד שעות הלילה לשם השלמת פעולות חקירה דחופות ולאחר מכן למעצר בית מלא ותנאי ערובה נוספים בהתאם להחלטת בית המשפט".



    0 תגובות